Boka tid

Vi tar emot remisser från kollegor i hela Sverige. Hos oss kan du få hjälp med både små och stora utmaningar, delar av behandlingen eller genomförd totalbehandling. För att underlätta remisshanteringen mellan våra verksamheter kan vi nu genom samarbete med Boneprox ta emot era remisser helt digitalt. Boneprox har en molnbaserad plattform (Konekta) som gör remissprocessen betydligt enklare och smidigare för oss båda.

Välkommen att remittera din patient!

Det är lätt att hänvisa patienter till Oris Dental. Det sker helt digitalt.

Remmitera här!

Remiss till tandläkare

Om du hänvisar din patient till en specialist på Oris Dental kommer du att arbeta nära vårt team av duktiga och trevliga kollegor. Vi har ett omfattande specialisterbjudande som inkluderar:

  • Endodonti
  • Ortodonti
  • Oralkirurgi och medicin
  • Parodontologi
  • Oral protetik
  • Radiologi

Gör så här:

  1. Skapa en säker användare med BankID
    Gå in på konekta.se och klicka på ”Logga in” uppe i höger hörn.  Skapa ett konto med BankID (om ni har fler användare på kliniken bjuder ni in dom under ”Min organisation”
  2. Skapa remiss
    Fyll i patientreferensen (detta kan vara journalID) och lägg sedan till nödvändig information (foton, pdf eller text). Klicka sedan på ”Skapa fall”.
  3. Bjud in oss i fallet
    När du har laddat upp remissen och skapat ett ärende kan du bjuda in oss genom att klicka på ”Bjud in en annan verksamhet” och sök därefter på vårt kliniknamn i listan. Remissen kommer direkt till oss och du får svar så fort radiologen har svarat. All information samlas i det skapade fallet.
Tandläkare Anders i Falkenberg

Våra specialister hjälper dig med din patient

Hos oss är det kort väntetid och vi ger jourservice när du behöver oss. Vi har specialister som kan bistå med alla typer av behandlingar och vi säger alltid ja till att hjälpa dig.

Du är hjärtligt välkommen att vara med på behandlingen om du vill. Så att du får full överblick över behandlingen om du önskar.

Det är viktigt för oss att leverera behandling med gedigen professionell förankring och hög kvalitet. Därför hoppas vi att du tar dig tid att läsa nedan varför du ska välja oss.

Vi respekterar vår relation med dig som hänvisare och kollega

Oris Dental marknadsför aldrig vår allmänpraktik till remitterade patienter. Vi uppskattar att du som kollega väljer att använda oss, och aldrig gör någon annan behandling än vad din remiss indikerar att du vill att vi ska utföra.

Vi hoppas att du kan få en ännu bättre relation med din patient genom att använda oss, något vi är mycket tacksamma över att få göra och därför erbjuder vi aldrig patienten att bli en vanlig patient hos oss.

Vi vill att du ska få bra feedback från din patient. Patienten ska uppleva att du tar ett gediget ansvar för tandhälsan genom att koppla upp dig till specialister på Oris Dental vid behov. Vi är mycket tacksamma för att du litar på oss för denna uppgift, och ser alltid till att patienten kommer tillbaka till dig efter avslutad behandling hos oss.

Tandläkare Sylvia Milleding
Tandläkare Sylvia Milleding

Skicka gärna feedback till oss

Vi vill hela tiden utveckla vår relation med dig som remitterar och uppskattar din feedback. Om det är något vi kan göra annorlunda, låt oss veta. Vi besöker gärna din klinik om du vill ha professionellt stöd från oss. Tillsammans blir vi bättre!

Varför vända sig till våra specialister?

Har du tidigare remitterat en patient till oss har du troligen fått broschyrer och information om vår process. Om det är första gången du hänvisar till oss får du detta snart. Vi skapar förutsägbarhet för dig och din klinik genom ansvar för patienter du hänvisar till oss. Förutsägbarhet betyder:

  • När du hänvisar till oss skapar vi en patientjournal på mottagningen där remissen registreras.
  • Vi registrerar patienter som remitterade så att de inte får annan marknadsföring.
  • Vi avsätter gott om tid för en noggrann undersökning och upprättar en behandlingsplan och kostnadsberäkning.
  • Vi erbjuder dig som hänvisar till auskultation vid patientens behandling om så önskas.
  • Vid oförutsedda saker kontaktar vi dig snabbt via telefon eller mail.
  • Kort efter varje behandling skickar vi dig en epikris så att du är uppdaterad.
  • Vi kontrollerar alltid vårt arbete med dina patienter.
  • Vi tar alltid ansvar för eventuella komplikationer med dig.

Vi följer snabbt upp din remitterade patient

Förberedelse och struktur leder till bra och säker tandvård. Därför har vi byggt upp gedigna rutiner för hur du hanterar din patient vid en remiss

När du skickar en remiss till Oris Dental kan du vara säker på att vi följer upp patienten på följande sätt:

  • Vi ringer din patient så fort remissen kommit in.
  • Vi skickar ut behandlingsinformation till patienten.
  • Vi påminner patienten per telefon/sms om avtalad tid i förväg.
  • Vi tar god tid med patienten för att undvika en stressig atmosfär.
  • Vi förser patienten med grundlig muntlig och skriftlig post.op-information.
  • Vi utför post.op-kontroller enligt standardiserade protokoll och behov.

Skriv en remiss till Oris Dental

Så bra att du vill hänvisa en patient till oss. Det uppskattar vi verkligen! Vi vill att referensen ska innehålla följande information:

  • Kontaktuppgifter till patienten
  • Problem – Vad du vill att vi ska hjälpa till med
  • Kort allmän historia
  • Relevant tandläkarhistoria
  • Relevanta röntgenbilder

Tack för att du väljer att remittera dina patienter till oss!